Het kind centraal

Kinderen verdienen een duurzame toekomst. Wij dragen daaraan bij door ze onvergetelijke speel-en leerervaringen in en met de natuur te bieden.

Wij geloven dat spelen de hoogste vorm van onderzoek is. We leren van onze ervaringen.
Wij geloven dat de manier waarop kinderen leren van wezenlijk belang is bij de vormgeving van hun leeromgeving.

De speelomgeving bij de Speeldernis voelt vrij en onbegrensd. Wij kennen de waarde van onderzoekend leren met de openheid van een kind. Wij weten dat zowel kinderen als volwassenen meer leren als het spelenderwijs gebeurt. Wij leren door te onderzoeken, ervaren, vallen en opstaan.
Toch is de speelomgeving met veel aandacht voor de veiligheid ontworpen.

Bij het ontwerp van de Speeldernis hebben volwassenen vanuit de ooghoogte van het kind gekeken. Inleven in het kind was slechts één van de ingrediënten, er is samengewerkt met kinderen, hun inspiratie als leidraad. De omgeving en gebruikte materialen prikkelen de creativiteit en hebben (natuur) educatieve waarde. Laten we samen met de kinderen en betrokken volwassenen kijken naar het schoolplein en de groene transformatie realiseren!

Neem voor meer informatie contact op met Ian Mostert.

Vlinder illustratie

Over de Speeldernis.

Lees hier meer over onze missie en werkzaamheden